سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش جرم گیری ابگرمکن

جرم گیری آبگرمکن

جرم گیری آبگرمکن یکی از مهم ترین مواردی است که هر ساله باید انجام شود تا در منزل با مشکل سرد بودن آب روبه رو نباشیم که اگر در زمان های مشخص جرم گیری آبگرمکن انجام شود هزینه های تعمیرات آبگرمکن در دراز مدت بسیار کاهش می یابد. در ادامه به نحوه صحیح جرم گیری آبگرمکن پرداخته می شود.

چرا باید آبگرمکن جرم گیری شود؟

با توجه به استفاده فراوان آبگرمکن و ضروری بودن این وسیله در منزل برای بهینه گرم آب به طور میانگین باید هر سال یک بار آبگرمکن رسوب زدایی شود که با توجه به کیفیت آب، نسبت مواد معدنی و املاح آب مصرفی می توان دیر تر نیز جرکم گیری کرد. در صورت مشاهده گرم نشدن آب به وسیله آبگرمکن می توان نتیجه گرفت احتمال اینکه نیاز به جرم گیری دارد زیاد می باشد که روسوبات زیاد در داخل لوله های آبگرمکن حرارتی که باید آب را گرم کند جذب رسوبات شده و آب گرم نمی شود و با رفع گرفتگی و رسوب زدایی می توان این مشکل را حل نمایید.

 

روش جرم گیری آبگرمن

بهتر است که رسوب زدایی آبگرمکن را به متخصص تعمیرات واگذار کنید اما اگه نمی خواهید می توانید با مطالعه دقیق این مقاله و رعایت نکات ایمنی خود نیز آبگرمکن خویش را رسوب زدایی نمایید. در ابتدا باید از مواد اسیدی نظیر جوهر نمک و سرکه سفید برای رسوب زدایی در آبگرمکن استفاده نمایید و مراقب باشید که در هنگام استفاده از ماسک استفاده نمایید که به مشکلات تنفسی بر نخورید.

 

آبگرمکن را به طور کامل از دیوار جدا کرده و در محیط باز قرار دهید به دلیل استفاده از مواد اسیدی و بخار مواد سمی تا جرم گیری را شروع کنید ابتدا به دو سر ورودی و خروجی آبگرمکن آرام آرام اسید وارد می کنید تا لوله ها کاملا پر از اسید شود و حدودا 10 دقیقه در لوله ها می مانند پس از آن با استفاده از پمپ و شلنگ و تشت اسید را با فشار در لوله ها گردانده تا تمام رسوبات خارج شود و در آخر تمام لوله ها را از ورودی به خروجی با آب با فشار بالا تمیز کرده تا از خارج شدن اسید و رسوبات اطمینان حاصل کنید.