سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرویس تخصصی پکیج ایساتیس

سرویس پکیج و زمان مناسب سرویس 

برای اینکه پکیج مورد استفاده دیرتر خراب شود باید هر چند ماه یک بار سرویس پکیج انجام شود. که در این مقاله آموزش ساده صفر تا صد سرویس پکیج برایتان بیان می کنیم. برای سرویس حداقل باید هر شیش ماه یک بار انجام شود زیرا با کمترین کار باعث جلوگیری خرابی های بزرگ می شوید و حتما قبل از شروع فصل های سرد پکیج را سرویس کرده تا با کار کردن زیاد در این فصول به مشکلات جدی بر نخورید.

پیشگیری بهتر از درمان است

مطمئنا شنیده اید پیشگیری بهتر از درمان هست! سرویس نیز همین ویژگی پیشگیری را دارد و اگر قبل از خرابی پکیج، پکیج را سرویس کرده باشید بسیار هزینه کمتری نسبت به تعمیر پکیج دارد

روش های مختلف سرویس 

سرویس  به دو صورت انجام می شود اولین روش به صورت سرویس دوره ای که تمامی قطعات وسیله یکی یکی و به صورت کامل بررسی می شود و قبل از اینکه قطعه دچار خرابی کامل شود قطعات معیوب تعویض و یا تعمیر می شود دومین روش سرویس دوره ای است که در این روش دوبار در سال یکی قبل از فصل سرما و یکی بعد از فصل سرما صورت می پذیرد و در این سرویس قطعات به صورت کامل بررسی شده و تعمیرکار مشکلات را قبل خرابی رفع می نماید.

ضرورت سرویس پکیج

در بالا گفتیم که پیشگیری بهتر از درمان است زیرا با سرویس عیب آن قبل از خرابی معلوم شده  و با هزینه و زمان کمتری رفع می شود و نیاز به تعمیرات اساسی کم شده و با عیب هایی همچون خاموش و روشن ناگهانی گرم و سرد نشدن ناگهانی پکیج با سرویس  دیرتر مواجه می شوید که در نتیجه طول عمر پکیج افزایش می یابد سرویس موجب کاهش هزینه تعمیرات شده و هنگام استفاده همیشه راندمان آن زیاده بوده و بهینه کار می کند

اقداماتی که قبل سرویس باید حتما به آن دقت کنید

مرحله اول باید از قطع بودن برق پکیج اطمینان حاصل نمایید زییرا در هنگام سرویس احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد.

مرحله دوم باید از قطع بودن گاز پکیچ دقت کنید زیرا موجب خطر گاز گرفتگی هنگام تعمیرات می شود

مرحله سوم قبل سرویس بعد از چک کردن دو مرحله قبل باید از خالی بودن کامل آب داخل پکیج اطمینان پیدا کنید.

صفرتا صد سرویس پکیج

در ادامه تمامی مراحل سرویس را بیان می کنیم که این امر موجب بهبود حفظ سلامت پکیج شده و سرویس هر چند وقت یکبار نیاز است. ابتدا نکات مهمی که بیان شد، قطع بودن برق و گاز و نداشتن آب را چک کرده و بعد از اطمینان از قطع بودن به سرویس می پردازیم.

مراحل انجام کار

 1 – بدنه پکیج را باز کرده و لوله های آب بررسی شود که نیاز به رسوب زدایی دارد یا نه؟ که اغلب مواقع باید جرم گیری انجام شود. در ورودی آب گرم اسید ریخته می شود و 5 دقیقه اسیدها داخل بمانند و بعد آن داخل ورودی آب ریخته که مشاهده می کنید رسوبات در حال خروج می باشند

2 – در این مرحله برد پکیج را بررسی می کنیم و گرد و غباری که بر روی برد قرار گرفته را با دستمال یا الکل و پنبه تمیز کرده و دقت کنید چون قطعات الکترونیکی حساس هستن این کار را با دقت و حوصله زیاد انجام دهید تا با مشکلات الکترونیکی روبه رو نشوید.

3 – شستشوی مشعل و تمیز کردن آن مرحله دیگر است

4 – چک کردن دود کش یکی از ضروری ترین مراحل سرویس است زیرا شاید به دلایل متعددی دود کش کاملا صدود و یا نیمه مصدود شده و تا اطمینان کامل یافتن از باز بودن دود کش دست از بررسی دود کش نکشید.

5 – بررسی پمپ پکیج که هنگام سرویس باید با استفاده از آچار آلن باز شده و پره های آن تمیز شود.

6 – در این مرحله سیستم جرقه زنی را با استفاده از سمباده و دستمال تمیز کنید

7 – اطمینان حاصل کنید که سایر قطعات شکل ظاهریشان عوض نشده باشد در صورت عوض شدن شکل ظاهری ان قطعه را بررسی کنید و در صورت لزوم ان را تعویض نمایید.

توصیه درباره ی پکیج

شاید شما در امور فنی تسط و تبحر زیادی داشته باشید ولی از پکیج هیچ چیزی ندانید و اقدام به تعمیر  و سرویس آن نمایید ابتدا پیشنهاد می شود مقاله را کاملا مطالعه کرده و سپس اقدام به سرویس نمایید ولی در بحث تمیر به دلیل وجود لوازم حساس الکترونیکی پیشنهاد می شود خودتان تعمیرات پکیج را انجام ندهید زیرا با کوچکترین اشتباه شاید موجب خرابی کلی پکیج و یا خسارات فراوان مالی برای شما را به ارمغان بیاورد و در بحث تعمیرات حتما از سرویس کار پکیج استفاده نمایید.

جمع بندی مقاله سرویس پکیج

در این مقاله به بررسی کامل سرویس پرداخته ایم و زمان مناسب و روش های سرویس را نیز بیان کردیم و به اهمیت آن پرداخته ایم که به کاهش هزینه های تعمیرات، بازدهی بالا و عملکرد مناسب و همیشگی پکیج اشاره شده است در ادامه سرویس را به صورت صفر تا صد بیان شده است تا خودتان مستقل و بدون نیاز به سرویس کار بتوانید پکیج خود را سرویس نمایید و در آخر پیشنهاد دادیم که از سرویس کار به دلیل تجربه فراوان استفاده نکنید